#include<iostream.h>
#include<conio.h> #include<graphics.h> #include<math.h> #include<dos.h> void main() { int g=0,d; initgraph(&g,&d,""); for(float i=0,j=0,k=0,l=0,angle=360,angle1=0;i<80,j<100,k<301,l<82,angle>0,angle1<=360;i+=1,j+=0.5,k+=2,l+=3,angle-=1,angle1+=6) { if(kbhit()) { break; } delay(50); clearviewport(); setfillstyle(1,15); setcolor(15); bar(k-150,290,0+k,300); bar(150+k,290,300+k,300); bar(450+k,290,600+k,300); if(k==300) { k-=300; } setfillstyle(1,7); setcolor(7); rectangle(0,200,640,220); rectangle(i-80,200,i-40,220); bar(i-40,200,0+i,220); rectangle(0+i,200,40+i,220); bar(40+i,200,80+i,220); rectangle(80+i,200,120+i,220); bar(120+i,200,160+i,220); rectangle(160+i,200,200+i,220); bar(200+i,200,240+i,220); rectangle(240+i,200,280+i,220); bar(280+i,200,320+i,220); rectangle(320+i,200,360+i,220); bar(360+i,200,400+i,220); rectangle(400+i,200,440+i,220); bar(440+i,200,480+i,220); rectangle(480+i,200,520+i,220); bar(520+i,200,560+i,220); rectangle(560+i,200,600+i,220); bar(600+i,200,640+i,220); if(i==70) { i-=79; } if(angle>=90&&angle<=270) { int x=340*sin(angle*3.14/180); int y=130*cos(angle*3.14/180); setcolor(14); setfillstyle(1,14); pieslice(x+320,y+180,0,360,30); //SUN //setfillstyle(1,3); //floodfill(0,0,7); } if((angle>270&&angle<360)||(angle>=0&&angle<90)) { int x1=340*sin((angle+180)*3.14/180); int y1=130*cos((angle+180)*3.14/180); setcolor(7); setfillstyle(1,7); pieslice(x1+320,y1+180,0,360,20); //MOON //setfillstyle(1,1); //floodfill(0,0,7); } if(angle==1) { angle+=359; } setfillstyle(1,6); setcolor(6); bar(0,155,640,160); setfillstyle(1,6); bar(j-100,140,j-95,200); bar(0+j,140,5+j,200); bar(100+j,140,105+j,200); bar(200+j,140,205+j,200); bar(300+j,140,305+j,200); bar(400+j,140,405+j,200); bar(500+j,140,505+j,200); bar(600+j,140,605+j,200); if(j==99) { j-=99; } setfillstyle(1,7); setcolor(7); rectangle(0,400,640,420); rectangle(l-80,400,l-40,420); bar(1-40,400,0+l,420); rectangle(0+l,400,40+l,420); bar(40+l,400,80+l,420); rectangle(80+l,400,120+l,420); bar(120+l,400,160+l,420); rectangle(160+l,400,200+l,420); bar(200+l,400,240+l,420); rectangle(240+l,400,280+l,420); bar(280+l,400,320+l,420); rectangle(320+l,400,360+l,420); bar(360+l,400,400+l,420); rectangle(400+l,400,440+l,420); bar(440+l,400,480+l,420); rectangle(480+l,400,520+l,420); bar(520+l,400,560+l,420); rectangle(560+l,400,600+l,420); bar(600+l,400,640+l,420); if(l==81) { l-=81; } setcolor(2); setfillstyle(9,2); line(0,421,640,421); floodfill(0,470,2); setcolor(9); setfillstyle(7,9); sector(340,280,0,180,70,45); setfillstyle(1,1); bar(240,280,410,320); setcolor(7); setfillstyle(1,7); pieslice(265,315,0,360,15); pieslice(380,315,0,360,15); setcolor(0); int x1=15*sin(angle1*3.14/180); int y1=15*cos(angle1*3.14/180); line(265,315,265+x1,315+y1); int x2=15*sin((angle+90)*3.14/180); int y2=15*cos((angle+90)*3.14/180); line(265,315,265+x2,315+y2); int x3=15*sin((angle1+180)*3.14/180); int y3=15*cos((angle1+180)*3.14/180); line(265,315,265+x3,315+y3); int x4=15*sin((angle1+270)*3.14/180); int y4=15*cos((angle1+270)*3.14/180); line(265,315,265+x4,315+y4); line(380,315,380+x1,315+y1); line(380,315,380+x2,315+y2); line(380,315,380+x3,315+y3); line(380,315,380+x4,315+y4); if(angle1==360) { angle1-=360; } } }